قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بارگذاری واحدهای صنعتی در مسیرهای تبریز - بستان آباد، تبریز - آذرشهر و تبریز - صوفیان ممنوع بوده و احداث واحدهای صنعتی به شهرک‌های صنعتی هدایت شوند.

ممنوعیت احداث واحدهای صنعتی در مسیر جاده‌ای تبریز به 3 شهر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان، در خصوص بحث بررسی مطالعات طرح جامع شهر مرند و چند موضوع دیگر عمرانی، اظهار داشت: در خصوص شهرستان مرند، نیاز به طرح جامع جدید نیست، فقط مناطقی که  ساخت‌وساز شده و در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی قرار گرفته‌اند به‌شرط پرداخت حق‌وحقوق شهروندی، به طرح جامع اضافه خواهد شد.

وی، با تأکید بر اینکه محدوده طرح جامع فعلی ابقا می‌شود، افزود: هیچ‌گونه زمین دیگری به محدوده شهر اضافه نخواهد شد و ضوابط نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم سردرگم شوند.

پورمهدی خاطرنشان کرد: طرح‌های جامع بدون ارائه طرح تفصیلی قابل‌ اجرا نبوده و باید طرح تفصیلی با رعایت قواعد و ضوابط تهیه و در کمیسیون ماده 5 به تصویب برسد  و اختیار تصمیم‌گیری نیز با کمیسیون ماده 5 بوده و دیگر بخش‌ها حق دخالت ندارند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به مسئله تسهیل ارائه خدمات به ارباب‌رجوع در ادارات علی‌الخصوص شهرداری‌ها، گفت: ارباب‌رجوع باید از طریق اتوماسیون کارهای خود را انجام دهد و نیازی به مراجعه به شهرداری‌ها نباشد تا از بروز تخلفات نیز پیشگیری شود.

وی در خصوص موضوع تاسیس مجتمع صنفی نمایشگاه‌های اتومبیل، بیان کرد:  متاسفانه داخل شهر پر از نمایشگاه‌های خودرو بوده و باعث ایجاد ترافیک و بسته شدن خیابان‌ها می‌شوند، با توجه به این مساله متمرکز کردن این نمایشگاه‌ها بهترین کار است.

پورمهدی، در بخش دیگری در خصوص مسئله هدایت متقاضیان احداث واحدهای صنعتی و تولیدی به سمت شهرک‌های صنعتی گفت: این مسئله تنها در مورد جاده‌ها و بخش‌های اصلی بوده، اما برخی افراد که در نقاط دور شهرستان‌ها  و در کنار روستاها زمین برای احداث واحد تولیدی یا صنعتی دارند را نیز به سمت شهرک‌ها هدایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث ما این نیست که از این‌گونه موارد پیشگیری کنیم بلکه بحث ما بر این است که در کنار جاده‌های اصلی از بارگذاری واحدهای صنعتی پیشگیری کنیم، باید قدردان افرادی باشیم که در نقاط دیگر شهرستان‌ها واحد صنعتی احداث می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به این مسئله در مسیرهای تبریز به بستان آباد و تبریز به آذرشهر و تبریز به صوفیان و دیگر مناطق استان در مسیر جاده‌های اصلی به عمق مشخص هیچ‌گونه درخواستی برای واحدهای صنعتی نباید قبول شود و باید به شهرک‌های صنعتی ارجاع داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.